詩「あお」

As usual the sky is blue, the sun is shining me today too.
It's the same color as the sky and sea.

What's color is the moon? Probably, you will answer it yellow.
But, today's moon isn't yellow.
Today's moon is blue.

Blue moon, that is ''Uncommon''.
Uncommon, that is ''Miracle''.

I am grateful for all things. My family, friends, chance and all things around me...
This is a miracle what I can live safely till today.
I've supported by a lot of loves.

Thank you very much.

There's no mountain I can't climb.
There's no river I can't be over.
I continue to walk this long way toward the top than I am standing now.

I want to be much more gentle.
I want to be much more straight forward.

I am thankful when I am happy.
I make a smile and laugh when I have fun time.
I cry when I am so sad.
Like that, I want to be honest for myself.

What color are you feeling now?
Do you feel anger? If so, red?
Do you feel sad? If so, blue?
Or, in the middle, purple?

But the blue is not just the color of sadness.
The Blue gives us a deep healing.
The red color is also a passionate and energetic.

I think life is rainbow colors.
One day is red. One day is blue. One day is green. And one day is yellow.

Sky is watching us every color day.

OK!! I'll walk my way also today!
Step by step!

本日、納品したiPhoneケースに描いた詩です☆


☆日本語訳☆

今日もいつもと同じように、空は青く太陽はあたしを照らしてる。
海は空と同じ色。

じゃあ、月は何色?
おそらくあなたは黄色だと答えるだろう。
でも今日の月は違う。
今日の月は青い。

青い月(Once in a blue moon)、それは「めったにないこと。」
めったにないこと、それは「奇跡。」

あたしはすべてのことに感謝してる。
家族、友人、そしてあたしの周りのものすべてに。
今日まであたしが無事に生きてこれたことは奇跡。
あたしは本当にたくさんの愛に支えられてきたんだ。

いつもありがとう。

あたしに登れない山なんてない。
あたしに渡れない川なんてない。
あたしはこれからもずっと上をめざして歩き続ける。

もっともっと優しくなりたい。
もっともっと素直になりたい。

幸せなときには感謝し、笑い。
悲しいときにはたくさん涙を流す。
そんな風にあたしは自分自身に正直でいたい。

あなたの今の気持ちは何色?
怒ってるの?じゃあ、赤?
悲しいの?もしそうだったら、青?
それともその真ん中で紫?

でもね、青は悲しみの色だけじゃないんだよ。
青はあたしたちに深い癒しを与えてくれるよ。
赤も同じように情熱的でエネルギッシュだ。

あたしは思う、人生は虹色だと。

ある日は赤。ある日は青。ある日は緑。そしてある日は黄色。
空はどんな色の日でも、あたしたちを見守ってくれてる。

よし!あたしはあたしの道を今日も歩いていこう!
一歩ずつ、一歩ずつ。。


*英語は苦手なので、あんまり自信はありませんが… (;゚∀゚)
読んでくださってありがとうございます♪
関連記事
スポンサーサイト

コメント

非公開コメント

No title

英語勉強されてるんですか?凄いです!
映画とか字幕なしで観れたりします??

かなかな 様

コメントありがとうございます☆
めっちゃ昔の記事なのでびっくりしました!
いや、そんなに勉強とかもしっかりできてなくてまだまだです。。。
文法とか単語とかわからなくて映画とかも何言ってるか全然わかりません(´;ω;`)
あたしは発音がすきなのでスピーキングの練習ばかりしています☆
時間さえあればもっと勉強したいです。